^Powrót na górę

Plan pracy samorządu

PLAN PRACY SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO

wraz z działaniami zintegrowanego z S.U.

SZKOLNEGO KOŁA WOLONTARIATU

w Zespole Szkół Nr 3 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego

                     na rok szkolny 2020/2021

Opiekun S.U. : Agnieszka Danilewicz                                     

Koordynatorzy SZKW: Agnieszka Danilewicz,Bożena Rutkowska, Jacek Witkowski

 

ZARZĄD S.U.- skład:

          Przewodniczący: Dawid Ponieważ

          Wiceprzewodniczący: Lirijetta Matyga

Sekretarz: Krystian Klimek
Skarbnik: Dominik Tranczewski

Sekcja informacyjna: Bartosz Olczak /kierownik sekcji/, Sebastian Kordalski, Monika Brzozowska
Sekcja kulturalna: Julia Piotrowska /kierownik sekcji/, Kacper Iwański, Wiktoria Lubańska
Sekcja sportowa: Katarzyna Przybyszewska /kierownik sekcji/, Alek Piotrkowski

Wolontariusze: Dawid Ponieważ, Lirijetta Matyga, Wiktoria Lubańska

Cele działalności Samorządu Uczniowskiego:

1. Udział uczniów w realizacji zadań dydaktyczno-wychowawczych.

2. Uczestnictwo w samodzielnym rozwiązywaniu problemów dotyczących zasad współżycia

    w środowisku.

3. Kształtowanie umiejętności działań zespołowych, integracyjnych, zwiększających efektywność.

4. Działalność wolontarystyczna.

I.   PLAN  ZADAŃ  SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO  NA ROK 2020/2021

Lp. Zadania Sposoby/ formy realizacji Termin Odpowiedzialni Uwagi
1. Zorganizowanie kupna i sprzedaży podręczników szkolnych.
  • sprzedaż/zakup podręczników

w pracowni nr 24;

  • wymiana podręczników

z pomocą opiekuna S.U.

od 2. IX

do 15.IX

Dyrektor

Opiekun S.U

Zarząd S.U.

 
2.

Wybory samorządów klasowych.

  • wybory przeprowadzane na zajęciach z wychowawcą;
  • ów w gablocie S.U.;
    • podział obowiązków na 1 zebraniu pełnego Zarządu S.U

IX

wychowawcy klas

Samorządy klasowe

Opiekun S.U.

 
3. Zaplanowanie działań z uwzględnieniem Regulaminu S.U. i propozycji uczniów.
  • Ustalenie terminów walnych zebrań samorządów klasowych
  • Ustalenie terminów zebrań Zarządu S.U. /minimum 2 razy w miesiącu i według potrzeb/
  • Uwzględnienie w planie pracy działań zaproponowanych przez samorządy klasowe.
  • Podsumowanie działań po każdym semestrze.

IX, I , V

Opiekun S.U.

Zarząd S.U.

Samorządy klasowe,

Opiekun S.U.

 
4. Udział w uroczystościach/ imprezach szkolnych.
  • prowadzenie imprez/ uroczystości, meldowanie gotowości do uroczystości, np. rozpoczęcia zajęć dydaktyczno-wychowawczych, ślubowania klas pierwszych/maturalnych na sztandar szkoły;
  • zorganizowanie apelu z okazji Dnia Nauczyciela /K.E.N/;
  • zorganizowanie Otrzęsin klas pierwszych;
  • zorganizowanie Dnia Samorządności/ Święta Patrona;
  • pomoc w organizacji klasowych rywalizacji sportowych, finałów

/p. siatkowa, koszykowa, nożna/;

  • zorganizowanie Mikołajek;
  • udział w promocji szkoły:

/ rozpropagowanie zakupu koszulek z logo szkoły/.

cały rok

szkolny

 

 

X

 

X

19.III

 

6. XII

 

 

X. XI oraz V, VI

Przewodniczący S.U.

Zarząd S..U.

Opiekun S.U.

Zarząd S..U.

Zarząd S..U.,

odpowiedzialni nauczyciele

nauczyciele wychowania fizycznego

Zarząd S. U.

Zarząd i opiekun

 
5. Organizacja konkursów.
  • zorganizowanie konkursu fotograficznego;
  • zorganizowanie Turnieju tenisa stołowego dziewcząt i chłopców;
  • zorganizowanie międzyklasowego konkursu w ramach akcji zbiórki karmy dla zwierząt

XI

X

 

I, II

Zarząd S..U.

Opiekun S.U.

Koordynatorzy SKW

zaproszeni

do Jury nauczyciele

 
6.

Propagowanie wolontariatu,

udział w akcjach charytatywnych.

  • Powołanie nowych wolontariuszy do SKW;
    • Zbiórka nakrętek dla Oli;
    • Współpraca z MOPS /np. udział w świątecznych zbiórkach żywności/;
    • zbiórka karmy dla zwierząt;
    • współpraca ze sztabem WOŚP

w 29 Finale;

  • współpraca z PCK /propagowanie krwiodawstwa/;
  • udział w akcji organizowanej przez Grupę Zalewski w ramach XVI Kampanii Białych Serc- Europejskiego Solidarnego Protestu przeciw narkotykom; udział w zbiórce żywności i ciepłych okryć dla bezdomnych „Koczuję. Nie pytaj!”
  • zorganizowanie w szkole kiermaszu charytatywnego ciast;
  • udzielanie doraźnej pomocy potrzebującym podopiecznym;
  • wystawianie na charytatywne licytacje internetowe ofiarowanych na ten cel przedmiotów.

IX

cały rok

szkolny

I, II

I

cały rok

X

IX

XII

cały rok

 

 

 

 

 

cały rok

Zarząd S..U.

Szkolne Koło Wolontariatu,

Koordynatorzy:

P. B. Rutkowska

P. J. Witkowski

A. Danilewicz

I LO w Mławie

SKW

darczyńcy

wolontariusze

pełnoletni wolontariusze

 
7. Informowanie społeczności o pracy S.U.
  • umieszczenie informacji, dotyczących składu Zarządu S.U., planowanych i wykonanych działań w gablocie szkolnej;
  • komunikaty przez radiowęzeł szkolny i na fanpage’u szkoły;
  • promowanie laureatów konkursów i ich prac;
  • redagowanie zakładki S.U.
       na internetowej stronie szkoły.

od IX

Zarząd S..U.,

Opiekun S.U.

 
8. Opieka nad nowymi uczniami w pierwszych miesiącach nauki.
  • udzielanie pomocy/ informacji ucz. klas pierwszych;
  • propagowanie zasad bezpieczeństwa epidemiologicznego i procedur obowiązujących w szkole na szkolnym fanpage’u;
  • włączenie ucz. klas 1
w życie szkoły;

IX-X

 

IX

 

 

cały rok

Opiekun S.U.,

Zarząd S..U.,

Samorządy klas

 
9. Współpraca z dyrekcją, wychowawcami  w celu propagowania idei samorządności.
  • zaproszenie na zebrania,
  • wspólne spotkania, konsultacje,

cały rok

szkolny

Dyrektor Szkoły,

Zarząd S..U.,

Opiekun S.U.,

wychowawcy klas

 
10.

Nawiązanie współpracy

z Samorządami Uczniowskimi z innych szkół mławskich.

  • zaplanowanie wspólnych inicjatyw, np. związanych z działalnością wolontarystyczną.

cały rok

szkolny

 Zarząd i opiekun S.U.  
11. Zgłoszenie kandydatów do stypendium Prezesa Rady Ministrów, do stypendium Dyrektora Szkoły.
  • przedłożenie uzasadnionego wniosku do zatwierdzenia przez Radę Pedagogiczną
VI

Zarząd S..U.,

Opiekun S.U.

 

                                                                                             Opracowała:

                                                                                           opiekun S.U. Agnieszka Danilewicz

                                                                                                                  

Copyright © 2014 Zespół Szkół nr 3 w Mławie